8 C
București
marți, martie 5, 2024
AcasăViața socialăEducațieParticiparea României la inițiativa UNESCO privind stabilirea de ținte specifice pentru monitorizarea...

Participarea României la inițiativa UNESCO privind stabilirea de ținte specifice pentru monitorizarea progresului în educație până în anul 2030

Date:

Pe aceeași temă

În baza Cadrului de acțiune Educația 2030, UNESCO a lansat inițiativa, adresată statelor sale membre, de stabilire de ținte naționale pentru monitorizarea progresului în educație până în anul 2030. Procesul a fost coordonat de Institutul de Statistică al UNESCO și de Raportul Global de Monitorizare a Educației (Raportul GEM). Rezultatele acestei inițiative se regăsesc în raportul de sinteză lansat în contextul Zilei internaționale a educației

► Documentul este disponibil aici

Ministerul Educației susține pe deplin această inițiativă ca proces esențial de consolidare a angajamentului României față de agenda mondială în educație și de mobilizare a acțiunii necesare pentru realizarea acestui deziderat. Cu această ocazie, a fost reconfirmată alinierea agendei naționale la cele de la nivel european, regional și global.

În acest context, România, alături de alte state membre ale Uniunii Europene, a decis să se raporteze la țintele noului Cadrul strategic pentru cooperare în domeniul educației și formării, pentru perioada 2021-2030, adoptat în februarie 2021.

Demersul UNESCO va permite centrarea monitorizării pe progresul realizat pentru atingerea Obiectivului de Dezvoltare Durabilă 4 (ODD4). Totodată, tema se va afla și pe agenda Forumului Politic de Nivel Înalt, din iulie 2022.

Cele mai recente

Sari la conținut