16.2 C
București
joi, mai 30, 2024
Acasă Blog

PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2024, prima conferinţa internaţională de Employer Branding din România

EBcon, prima conferinţă internaţională de Employer Branding din România, a avut loc pe 13-14 mai, în Bucureşti, la Nord Events Center by Globalworth. Timp de două zile, participanţii au avut acces la un conţinut valoros oferit de 15 speakeri internaţionali şi locali, masterclass-uri şi sesiuni de keynotes. Rezultatele studiului Cei mai doriţi angajatori din România în 2024 au fost anunţate în premieră, în cadrul EBcon, unde a avea loc şi gala Most Desired Employers, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Potrivit comunicatului, la evenimentul EBcon au participat 400 de pasionaţi de Employer Branding care au luat parte la o experienţă de învăţare completă alături de peste 15 speakeri internaţionali şi locali de la companii renumite din Europa. Pe lângă întâlnirea cu speakerii şi sesiunile de keynotes, participanţii s-au bucurat şi de activităţile din cadrul a 3 masterclass-uri şi de zona expoziţională a companiilor partenere. Tot în cadrul EBcon a avut loc decernarea premiilor pentru companiile din top Cei mai doriţi angajatori, conform studiului realizat anual de Catalyst Solutions. Top 100 Cei mai doriţi angajatori este un clasament realizat în baza răspunsurilor libere şi neasistate la întrebarea: “Care este topul primilor 5 angajatori pentru care îţi doreşti să lucrezi?”

Ediţia de anul acesta EBcon, prima conferinţă internaţională de Employer Branding din România, a fost susţinută de PORR România. În calitate de Partener Principal, PORR România este o companie cunoscută prin activitatea şi prin modul în care îmbină o tradiţie de 150 ani cu pasiunea pentru inovaţie. Printre proiectele de referinţă se numără: proiectarea şi execuţia autostrăzii Sibiu-Piteşti, loturile 1 şi 4, lucrări de modernizare portuară (în Constanţa şi Giurgiu) şi aeroportuară (aeroportul Otopeni) sau modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa.

“De data aceasta, prin participarea la EBcon, ne-am propus să ne prezentăm dintr-o perspectivă uşor diferită, nu doar prin ceea ce facem, ci şi prin ceea ce trăim la PORR, cu atât mai mult cu cât anul acesta compania aniversează două decenii de prezenţă în România. În aceşti 20 ani, am dezvoltat nu doar un portofoliu impresionant de proiecte de construcţii, ci şi o cultură organizaţională centrată pe oameni şi dezvoltarea lor, precum şi un brand de angajator de care suntem mândri. Ne-am dezvoltat frumos şi ca organizaţie, de la aproximativ 600 de PORRieni în 2020 la peste 1.780 în 2024, ajungând să fim trendsetteri în materie de comunicare şi employer branding pe piaţa construcţiilor din România. Nu în ultimul rând, ne-am dorit să aflăm şi ce fac alţii pe zona de employer branding.” – Veronica Olteanu, Director Resurse Umane şi Comunicare la PORR România, se menţionează în comunicat.

În următoarea perioadă, compania are planuri importante de recrutare, iar strategia de recrutare si employer branding continuă pe toate fronturile şi nu funcţionează punctual, reactiv, ci este un demers permanent, conceput şi structurat ca atare. “Deşi operăm într-un sector cu rate mari ale fluctuaţiei de personal în rândul angajaţilor din categoria blue collars şi cu o funcţionare “silozată” prin specificul său, continuăm să lucrăm la dezvoltarea sentimentului de apartenenţă în rândul PORRienilor, prin diverse iniţiative derulate permanent, deoarece în lipsa acestuia, orice demers de retenţie este sortit eşecului. Pe zona de blue collars, am început acum doi ani un program de recrutare de forţă de muncă din India pe care ne dorim să-l continuăm. În rândul angajaţilor white collars, rata de fluctuaţie nu este la fel de mare, însă şi aici avem în derulare un proiect-pilot de recrutare a unor specialişti străini, care îşi propune şi să identifice specialişti români plecaţi în afara ţării şi să îi convingă să se reîntoarcă acasă.” – Veronica Olteanu, Director Resurse Umane şi Comunicare la PORR România

Pentru cei care sunt la început de carieră, PORR România continuă programele de practică, internship, instruire şi dezvoltare de competenţe acestea fiind dedicate studenţilor de la facultăţile de construcţii din Bucureşti, Timişoara, Constanţa. “Luna aceasta finalizăm programul Career Start powered by PORR, care a creat un amplu context de învăţare şi dezvoltare profesională – sesiuni de instruire formale şi informale şi mentorat pe diverse teme (de la Inovaţie în construcţii la Personal Branding), webinare online, vizite pe şantierele PORR, interacţiunea directă cu PORRienii. O altă constantă ar fi participarea la târgurile de carieră, dar şi ceea ce facem, zi de zi, la PORR, pentru a ne distinge drept firma de construcţii care îşi respectă cuvântul dat – şi nu ne referim doar la termenele de predare, ci şi la responsabilitatea faţă de angajaţi.” – Veronica Olteanu, Director Resurse Umane şi Comunicare la PORR România

Alături de PORR România, evenimentul EBcon a fost susţinut de companii precum: BAT Romania, Bosch Romania, Bookster, eMAG, Mirro, Mindspace, Link Group, Ursus Breweries şi Wellington, se precizează în comunicat.

Proiectul „Empowering voices” dedicat comunității refugiaților ucraineni din Rădăuți a ajuns la final

În perioada decembrie 2023 – aprilie 2024 Asociația Rădăuțiul Civic a implementat proiectul „Empowering voices” – un proiect pentru sprijinul comunității locale a cetățenilor ucraineni din nordul României, regiunea Suceava. Scopul proiectului a fost de a continua eforturile de integrare a cetățenilor ucraineni prin:

  • furnizarea de informații, consiliere și asistență legală;
  • oferirea de cursuri de limbă română și engleză;
  • desfășurarea de activități interculturale pentru tineri și adulți
  • înființarea unei Asociații a cetățenilor ucraineni pentru consolidarea capacității comunității de a-și gestiona singuri nevoile.

Proiectul s-a încheiat cu lansarea Asociației Ucraineni Activi, al cărei președinte este Marina (Iliuc) Lunguleac, profesor de limba română și coordonator al proiectului „Empowering voices”.

Pentru a sprijini integrarea și incluziunea, au fost organizate săptămânal cursuri de limba română și limba engleză, care le-au permis celor aproape 70 de participanți să își îmbunătățească cunoștințele lingvistice și, implicit, să se integreze și adapteze mai ușor în România.

Pe parcursul celor trei luni ale proiectului peste 35 de cetățeni ucrainieni din Rădăuți și împrejurimi au primit informații, consiliere și asistență juridică în situații precum probleme de sănătate, care au necesitat uneori spitalizare, legalizarea diplomelor de studii care să le dea dreptul să lucreze în România sau depunerea dosarelor de obținere a cetățeniei române. Bariera lingvistică și necunoașterea procedurilor îi împiedica pe aceștia să obțină ceea ce aveau dreptul sau aveau nevoie.

În cadrul proiectului au fost organizate și activități interculturale pentru a celebra diversitatea și a promova înțelegerea reciprocă între diferitele comunități din orașul Rădăuți. Astfel a fost încurajat dialogul și au fost construite punți între culturi, pentru a crea un mediu de conviețuire armonioasă și prietenoasă pentru toți locuitorii.

În luna martie 2024 comunitatea de refugiați ucraineni a avut o întâlnire cu un avocat ucrainean, care a furnizat informații valoroase pe teme precum verificarea persoanei, dreptul la asistență juridică gratuită în Ucraina, colectarea despăgubirilor ca urmare a distrugerilor cauzate de conflict și multe altele. A fost o ocazie excelentă pentru participanți să își clarifice întrebările și să primească sfaturi direct de la un expert în domeniu.

Ultima activitate din cadrul proiectului a constat în lansarea asociației Ucraineni Activi, o organizație dedicată sprijinirii și promovării intereselor ucrainenilor refugiați în România în zona Rădăuțiului. Această inițiativă este un pas important în direcția consolidării comunității ucrainene și în crearea unui cadru de susținere reciprocă și integrare în țara gazdă.
Asociația Ucraineni Activi își propune să ofere sprijin și asistență membrilor săi în procesul de integrare socială, culturală și economică în România. Prin intermediul programelor și serviciilor sale, asociația urmărește să faciliteze accesul la resursele educaționale, de locuire și de ocupare a forței de muncă, astfel încât membrii săi să se poată integra cât mai rapid și eficient în comunitatea gazdă. În plus, asociația va servi ca platformă pentru promovarea culturii și tradițiilor ucrainene în România, organizând evenimente culturale, ateliere și alte activități destinate să consolideze identitatea culturală și să întărească legăturile dintre membrii comunității.

„Scopul principal al Asociației Ucraineni Activi este de a crea un mediu susținător și incluziv pentru membrii noștri și de a promova o integrare armonioasă în societatea românească. Ne dorim să fim o voce puternică pentru nevoile și interesele ucrainenilor refugiați și să contribuim la construirea unei comunități mai unite și mai puternice” a declarat Marina (Iliuc) Lunguleac, președintele Asociației Ucrainenilor Activi. Site-ul Asociației este https://97j6a.weblium.site/ iar asociația poate fi contactată la adresa activiucraineni@gmail.com.

O parte dintre poveștile ucrainenilor participanți la proiect au fost strânse în paginile unei broșuri online, „Poveștile refugiaților ucraineni care și-au găsit o a două casă în România” disponibilă pe site-ul asociației Rădăuțiul Civic.
Toate activitățile s-au desfășurat la Centrul Comunitar Rădăuți, str. Piața Unirii nr. 67 din Rădăuți, un spațiu amenajat de comunitate, iar toți cetățenii interesați au fost invitați să se alăture.

Proiectul a beneficiat de finanțare din partea Uniunii Europene în Ucraina și a Fondului German Marshall al Statelor Unite. Conținutul materialelor dezvoltate în cadrul proiectului a fost responsabilitatea exclusivă a Asociației Civică Rădăuți și nu a reflectat poziția GMF.

TenarisSilcotub acordă 248 de burse Roberto Rocca pentru elevi din licee tehnice

TenarisSilcotub este consecvent în strategia de sustinere a educației tehnice și premiază, într-o nouă ediție a Programului de Burse Roberto Rocca, elevi care studiază profile tehnice în Zalău, Călărași și Câmpina.

Elevii premiați studiază în cadrul a șapte licee tehnice din judetele Sălaj, Călărași și Prahova.

„Programul de Burse Roberto Rocca pentru liceenii pasionați de domeniul tehnic deja are tradiție în comunitatea noastră și reprezintă o recunoaștere pentru rezultatele educaționale, dar și consecvența și determinarea elevilor de a-și atinge obiectivele. 30% dintre bursierii din acest an au mai obținut cel puțin o dată bursa Roberto Rocca, pe perioada liceului”, declară Codruța Hodrea, Community Relations Manager, TenarisSilcotub.

În acest an au fost premiați 248 de elevi cu performanță ridicată la învățătură, după un procesul de selecție care a inclus teste de matematică și logică. Comunitatea de bursieri din acest an este formată din 53 de eleve și 195 de elevi care își văd viitorul practicând o meserie tehnică după terminarea liceului sau a unei facultăți de profil.

„Întregul proces de participare la bursele Roberto Rocca, a avut pentru noi doar aspecte pozitive. Elevii au apreciat sprijinul financiar iar câștigarea bursei i-a motivat și responsabilizat pe fiecare dintre ei. Orice sumă în sprijinul educației, în special a celui tehnologic ne ajută să obținem rezultate durabile și să contribuim la viitorul acestor elevi. Năprădean Horațiu, Director Liceul Tehnologic „Gheorghe Pop de Băseşti”

În prezent, în cadrul TenarisSilcotub, 40% din personalul de producție este reprezentat de tehnicieni ce provin de pe băncile liceelor partenere.

„Întregul proces de selecție mi s-a părut foarte bine organizat și ușor de gestionat. Am primit cu multă bucurie vestea că sunt printre câștigătorii bursei. Am folosit suma primită pentru achiziția unui laptop și a unei imprimante, esențiale pentru proiectele școlare. Pe viitor, îmi doresc să obțin o notă bună la bacalaureat, pentru a-mi putea urma visul de a fi student”, adaugă Simina, una dintre câștigătoarele burselor.

Despre TenarisSilcotub

Silcotub S.A. este cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici și, din 2004, este parte a companiei Tenaris – lider mondial în producția și furnizarea de produse tubulare și servicii conexe pentru industria energetică, industria auto, sectorul de petrol și gaze și alte aplicații industriale.

Compania este prezentă în 9 orașe din România și operează unități de producție de la colectarea și pregătirea fierului vechi la realizarea de produse tubulare cu valoare adăugată mare la Zalău. O fabrică de prăjini de pompare în Câmpina și un centru de servicii logistice în Ploiești, completează portofoliul de produse și servicii pentru clienții din industria de petrol și gaze. Prin programele de dezvoltare socială, compania investește în educație, cultură și sănătate.

Granturi de peste un milion de euro pentru combaterea violenței școlare, în cadrul Programului SAVE, lansat de World Vision România

Peste un milion de euro din fonduri europene vor fi alocați, de către Fundația World Vision România, ONG-urilor care vor veni cu proiecte în domeniul protecției copilului împotriva violenței, în cadrul Programului SAVE („School Anti-Violence Ecosystem”), cofinanțat de Uniunea Europeană. Apelul de proiecte a fost lansat oficial miercuri, 15 mai, și vizează, în anul 2024, acordarea a 20 de granturi mari, de 30.000 Euro, și 20 de granturi medii, de 15.000 Euro. Alte apeluri vor fi lansate succesiv în anii 2025 și 2026 pentru atribuirea a 30 de granturi mici de 5.000de euro.

Obiectivul Programului SAVE este prevenirea și combaterea violenței împotriva copilului în ecosistemul școlar, prin acordarea de granturi către ONG-uri mici, active în domeniul protecției și educației copilului, pentru implementarea de proiecte cuprinzând: campanii de conștientizare cu elevi și părinți, activități de formare pentru personalul din școli, schimb de bune practici, networking și advocacy cu experți din societatea civilă și din sistemele de educație și de protecție a copilului, cu participarea a cel puțin 100.000 de beneficiari. Ghidul solicitantului SAVE detaliază informațiile necesare ONG-urilor interesate să participe la aceste apeluri.

Solicitanții eligibili sunt ONG-uri care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

  • ONG-uri legal înființate în România, cu cel puțin un an înainte de data lansării apelului, respectiv înainte 15 mai 2023;
  • ONG-uri mici, cu media veniturilor pe ultimii 3 ani fiscali încheiați de maximum 250.000 Euro/an;
  • ONG-uri active în domeniul protecției copilului și/sau al educației școlare;
  • Alte condiții de eligibilitate detaliate în Ghidul Solicitantului.
  • Structura de granturi acordate în anul 2024 este următoarea:
  • 20 de Granturi Mari, de 30.000 Euro, pentru proiecte între 7 și 18 luni.
  • 20 de Granturi Medii, de 15.000 Euro, pentru proiecte între 4 și 9 luni.
  • Nu se solicită co-finanțare din partea ONG-urilor selectate. Rata de finanțare este de 100%.

Programul SAVE sprijină ONG-urile să dezvolte și să implementeze proiecte pentru a răspunde provocărilor actuale în domeniul prevenirii și protecției copilului împotriva violenței în ecosistemul școlar.

Doar un sfert dintre elevi ar vorbi cu părinții despre cazurile de abuz și puțin peste 20% cu un consilier școlar
Potrivit unui sondaj referitor la siguranța online, derulat de World Vision România printre adolescenți în luna februarie a acestui an, dacă ar observa un caz de abuz, cei mai mulți dintre elevi (peste jumătate) ar vorbi cu profesorul-diriginte, o treime ar vorbi cu colegii apropiați sau cu directorul școlii și doar un sfert ar vorbi cu părinții. Un procent mai mic (puțin peste 20%) ar vorbi cu un consilier școlar. Mai mult de unul din zece elevi nu ar vorbi cu nimeni.
De asemenea, în ceea ce privește o potențială reacție a profesorilor din școală în cazul raportării unui caz de abuz în online, 70% au spus că nu au raportat niciodată, 21% au spus că profesorii au luat măsuri, 7% că au fost indiferenți și 2,8% spun că nu au luat în serios mărturia și au minimalizat situația.

Adolescenții își iau informațiile despre abuzul online preponderent de pe rețelele de socializare (74%), aproape jumătate de la profesori, mai puțin de o treime de la părinți și puțin peste 14% de la autorități. Mai mult de unul din zece copii nu se informează.

40% dintre elevii de gimnaziu și liceu nu știu dacă în școala lor există un consilier școlar

Deși o parte dintre minori sunt zilnic expuși la violență în școală, familie sau pe stradă, patru din zece elevi din ciclul gimnazial și liceal nu știu dacă în unitatea lor de învățământ se află un consilier școlar cu care să poată vorbi dacă au nevoie, arată un alt sondaj realizat de World Vision România.

În același timp, 37% dintre profesorii consultați de organizație se simt puțin sau deloc pregătiți să identifice copiii care sunt victime ale violențelor. Iar în cazul actelor de agresiune care se petrec chiar la școală, doar 45% consideră că „știu ce au de făcut”.

Soluții propuse de elevi: o platformă online unde pot fi reclamate cazurile de violență școlară

În acest context, Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România, format din elevi cu vârste cuprinse între 12 și 19 ani, a venit cu o serie de propuneri pe care le-a înaintat anul acesta către Ministerul Educației și Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului:

Dezvoltarea unei platforme online unde copiii și părinții pot reclama un caz de abuz în școală. Aceasta platforma ar trebui să fie promovată și afișată în toate școlile din România, în mediul online și mass-media. După ce o reclamație este înregistrată în platformă, trebuie să existe un protocol de intervenție și soluționare a problemei semnalizate pentru a ajuta victima acelui abuz.

Profesorii trebuie să fie pregătiți pentru a interveni în cazul unui abuz asupra unui elev, în școli. Conducerea școlii împreună cu Ministerul Educației trebuie să organizeze campanii de conștientizare cu privire la toate formele de abuz (sexual, fizic și verbal) și efectele acestuia – pentru profesori, părinți și elevi. Aceste campanii vor fi desfășurate în instituțiile de învățământ, dar și promovate în media, de către Ministerul Educației.

Facilitarea colaborării și schimbului de bune practice dintre școli pentru combaterea și prevenirea abuzurilor.
Desfășurarea orei de consiliere și dezvoltare personală (dirigenția) în școlile din România și pe parcursul liceului și reconfigurarea structurii manualului, care să se axeze pe nevoile actuale, informații despre abuz și despre identificarea acestuia în situații concrete.

Consiliere de grup cu consilierul școlar (periodic), unde să se discute pe larg diferite probleme cu elevii, mai ales în cazul abuzurilor, de la care elevii să acumuleze mai multe cunoștințe, dar și să ajute la o mai bună înțelegere și comunicare între aceștia.

Centralizarea tuturor măsurilor de protecție ale elevului într-un document oficial, prezent în instituțiile de învățământ din România, sub o forma prietenoasă și accesibilă pentru fiecare

SAVE – School Anti-Violence Ecosystem – finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate aparțin, însă, exclusiv autorului (autorilor) și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană și nici Comisia Europeană nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.

Despre World Vision România

World Vision România este o organizație care desfășoară programe de educație, intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului. Organizația se concentrează asupra muncii cu copiii, familiile și comunitățile, în scopul depășirii sărăciei și nedreptății. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de țări din întreaga lume. În 32 de ani de prezență în România a ajutat peste 500.000 de copii și adulți, din aproape 500 de comunități situate în 18 județe.

Comunitatea Alergado strânge 200.000 kilometri alergați în luna mai pentru haine curate oferite de Persil

În luna mai, România aleargă pentru o cauză nobilă! Comunitatea Alergado își propune să adune 200.000 de kilometri alergați, iar Persil va oferi 200.000 de spălări gratuite datorită efortului comunității. Kilometrii parcurși vor ajuta copiii din centrele E.G.A.L să aibă hăinuțe curate.

Persil, 321sport și Crucea Roșie Română și-au unit forțele în campania lunii mai în aplicația Alergado. Împreună, luptă pentru o cauză prin care își propun să curețe hainele copiilor din centrele E.G.A.L. ale Crucii Roșii Române. Această inițiativă scoate în evidență un aspect adesea neglijat: pentru mulți dintre noi, hainele curate sunt o normalitate, dar pentru anumite categorii defavorizate, nu. Împreună, putem schimba acest lucru!

Până pe 31 mai, utilizatorii Alergado sunt invitați să alerge și să contribuie la atingerea pragului de 200.000 de kilometri. Persil te încurajează să oferi mereu tot ce ai mai bun și, tocmai de aceea, va dona 1.000 de spălări pentru fiecare 1.000 de kilometri parcurși, astfel încât copiii din centrele E.G.A.L. să aibă hăinuțe curate și să se poată concentra pe educație și dezvoltare.

Crucea Roșie Română a creat șase centre de zi E.G.A.L. în zonele cele mai sărace din țară: Babadag, Botoșani, Craiova, Alexandria, Brătășanca și Lupeni. Aceste centre oferă copiilor șanse la o viață mai bună, arătându-le că viața poate fi și plină de oportunități și bine. Parteneriatul dintre Persil și Crucea Roșie Română a început în 2022 și a continuat în 2023, sub inițiativa #DreptulLaHaineCurate. În acești doi ani, 45.000 de copii din familii defavorizate au beneficiat de acces la haine curate.

Alergado este aplicația care transformă fiecare kilometru alergat în fapte bune. Aleargă oriunde te-ai afla și alătură-te comunității Alergado! Indiferent dacă alergi 1 sau 100 de kilometri, vei contribui la atingerea obiectivului de 200.000 de kilometri până la finalul lunii mai.

Fii parte din această mișcare și ajută-ne să oferim #EndorfinePentruBine… nelimitat!

Peste 7000 de jucători sunt așteptați la a doua ediție a Esports Kings, cel mai mare circuit de esports organizat în România

Turneul cu premii de 15.000 de euro va avea loc la Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Brăila, Timișoara, Constanța, Craiova și București, iar jucătorii se pot înscrie în competiție pe www.esportskings.ro

A doua ediție a Esports Kings, turneul de esports dedicat pasionaților de jocuri video, va debuta la Ploiești, pe data de 23 mai la Ploiești Shopping City. Competiția are loc în 7 centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle, timp de o lună. Sute de echipe și peste 7000 de jucători din toată țara sunt așteptați să participe la turneele de League of Legends și Counter-Strike 2 cu premii totale în valoare de 15.000 de euro. Pasionații celor două jocuri celebre își pot crea echipe și se pot înscrie în turnee pe www.esportskings.ro.

Echipele câștigătoare ale turneelor se vor întâlni în marea finală, care va avea loc la Mega Mall București, pe 27 și 28 iunie 2024.

Programul complet al circuitului din toată țara:
23 mai – Ploiești, Ploiești Shopping City, ora 17:00
26 mai – Râmnicu Vâlcea, Shopping City Râmnicu Vâlcea, ora 12:00
30 mai – Brăila, Brăila Mall, ora 12:00
9 iunie – Timișoara, Shopping City Timișoara, ora 12:00
15 iunie – Constanța, City Park Constanța, ora 12:00
22 iunie – Craiova, Promenada Craiova, ora 12:00
27-28 iunie – București, Mega Mall București

“Anul trecut am fost luați prin surprindere de succesul pe care l-a avut prima editie de Esports Kings. Peste 8000 de vizitatori ai centrelor noastre comerciale au asistat la turnee, dintre care peste 6000 au fost jucătorii care au concurat pentru premiile puse în joc. Recordul de prezență l-a deținut Brăila Mall, unde peste 3000 de oameni au venit să se întâlnească cu streamerii lor preferati și să-și susțină echipele preferate. Așa cum am promis la prima ediție, evenimentul se întoarce și în acest an și ne așteptăm ca la turnee să se înscrie peste 7000 de jucători, care să transforme încă o dată mall-urile în niste hub-uri de jocuri video si esports,” a precizat Roxana Baias, Group Head of Marketing în cadrul NEPI Rockcastle.
Mai mult, în cadrul Esports Kings, jucătorii și publicul se vor putea întâlni în cadrul competiției cu unii din cei mai iubiți streameri de gaming din România precum Theo Zeciu, Jaxi, Imogen, xSlayder, iSilent și zaSami, care vor oferi sesiuni de poze și autografe.

Programul streamerilor:
23 mai – Ploiești, Ploiești Shopping City: Jaxi, Imogen, xSlayder
26 mai – Râmnicu Vâlcea, Shopping City Râmnicu Vâlcea: Jaxi, iSilent, zaSami
30 mai – Brăila, Brăila Mall: Theo Zeciu, Jaxi, iSilent, Imogen
9 iunie – Timișoara, Shopping City Timișoara: Theo Zeciu, Jaxi, iSilent, Imogen
15 iunie – Constanța, City Park Constanța: iSilent, Imogen, zaSami
22 iunie – Craiova, Promenada Craiova: iSilent, Imogen, Theo Zeciu
27-28 iunie – București, Mega Mall București: Theo Zeciu, Jaxi, iSilent, Imogen

În 2023, la prima ediție Esports Kings, 390 de echipe au participat în competiții video de renume precum Counter-Strike: Global Offensive și League of Legends, totalizând 68 de ore de joc, iar peste 6000 de utilizatori s-au înregistrat la turneu.

Climathon Cluj 2024: un apel la mobilizare pentru acțiune pe tema risipei alimentare și hranei sustenabile

Într-o lume tot mai conștientă de provocările și impactul schimbărilor climatice, România își intensifică eforturile de a aduce schimbări pozitive prin inovație și colaborare in proiecte sub umbrela evenimentelor Climathon 2024.


Prin evenimentul Climathon Cluj (15-16 iunie) ne propunem să aducem împreună oameni și echipe interesate de reducerea risipei alimentare, de hrană sustenabilă și suveranitate alimentară, pentru a-i ajuta să vină cu idei noi și soluții pentru comunitatea locală.

Climathon Cluj este organizat de Spherik Accelerator și de Impact Hub Bucharest, alături de EIT Climate-KIC și susținut de Raiffeisen Bank Romania și face parte dintr-o rețea de evenimente de tip hackathon dedicate soluțiilor climatice. Evenimentul se va desfășura la sediul Rebel Dot, partener strategic pentru sustenabilitatea logistică a evenimentului.
De ce am ales această temă?

Felul în care alegem să ne hrănim azi ne sabotează existența pe Pământ: producem mai mult decât avem nevoie cu mijloace nesustenabile și aruncăm o treime din toată hrană produsă pe planetă. Risipă de mâncare are costuri economice, de mediu și sociale.

În România, statisticile sunt cel puțin îngrijorătoare: în vreme ce 7,5 milioane de români nu-și pot asigura o masă caldă pe zi, aruncăm în medie 75 kg de mâncare pe an/locuitor (echivalentul meselor pentru 2 luni).

Risipim deci resurse și trăim cu toții o criză ecologică generalizată care ne copleșește. Dar reducerea risipei alimentare și alegerea hranei sustenabile este una din cele mai la îndemână soluții de reziliență, atât la nivel individual, cât și colectiv.
Clujul în mod particular, oferă un teren fertil pentru semințele de schimbare în domeniul reducerii risipei și obținerii hranei sustenabile. Prin sinergia locală dintre cunoașterea academică, spiritul antreprenorial și potențialul unei agriculturi regenerative, putem contura soluții de redus risipă pe tot lanțul valoric al hranei. Pornind de la semințe și ajungând la compost, oferim sprijin pentru abordări variate, care vizează tehnologia, comportamentul consumatorilor sau optimizarea fluxurilor de distribuție.

Se deschid înscrierile pentru Climathon Cluj 2024

Pentru cei interesați de idei și proiecte, de combatere a risipei alimentară, pentru a ajunge la sustenabilitate și suveranitate alimentară, Climathon Cluj oferă o platformă de exprimare și acțiune concretă.

Evenimentul va avea loc pe 15-16 iunie 2024 și reprezintă o oportunitate valoroasă pentru a dezvolta soluții inovatoare la provocarea “Cum putem reduce risipa alimentară în Cluj pentru a ajunge la sustenabilitate și suveranitate alimentară, într-un mediu colaborativ și inovativ, care aduce la aceeași masă echipe diverse de lucru.

Pentru a participa la Climathon Cluj 2024, se pot înscrie antreprenori si oameni interesați, individual sau în echipă, studenți, reprezentanți ai instituțiilor publice. Înscrierile se fac prin completarea formularului disponibil aici.
Premiu de 5000 Euro pentru echipa câștigătoare din fiecare oraș

În cadrul fiecărui eveniment local de Climathon, se vor constitui cel puțin cinci echipe formate din participanți cu interese diverse. Echipa care va dezvolta cea mai inovatoare soluție de business ce răspunde provocării identificate la nivel local va fi premiată cu 5000 Euro pentru a continua dezvoltarea acesteia.

În plus, proiectele locale câștigătoare vor fi luate în considerare pentru a fi incluse pe lista scurtă a inovatorilor selectați pentru etapa Pitch Day a Romania ClimAccelerator 2024 categoria Idea stage. Romania ClimAccelerator este cel mai complex accelerator din România dedicat startupurilor din domeniul tehnologiilor verzi.

„Prin acest eveniment confirmăm directia Spherik Accelerator de a merge mai departe cu focus pe zona de impact in soluții pe zona de schimbări climatice, sustenabilitate implementate cu ajutorul tehnologiei. Colaborările trainice cu Impact Hub Bucharest și cu o echipă locală de experți în domeniul sustenabilității, ne ajută să construim în această direcție, iar evenimentul Climathon ne dă șansa să facem și o diferența pozitivă și în Cluj pentru că ne dorim să aplicăm și local experiență acumulată în susținerea startupurilor la nivel european.”, a declarat Mircea Vădan, din partea Spherik Accelerator.

„La Impact Hub Bucharest, credem cu tărie că fiecare dintre noi are puterea de a aduce schimbări semnificative în lupta împotriva schimbărilor climatice, în propria comunitate. Prin Climathon, căutăm să inspirăm, să conectăm și să sprijinim factorii locali de schimbare care își doresc să se implice în accelerarea tranziției către o societate fără emisii de carbon. Împreună avem oportunitatea de a construi comunități locale mai reziliente și un mediu mai sănătos pentru generațiile viitoare.„, a declarat Vlad Craioveanu, CEO & Cofondator Impact Hub Bucharest.

„În ultimii ani, noi – Raiffeisen Bank România, ne-am implicat activ în dezvoltarea comunităților din care facem parte și vom continua să ne implicăm pentru că un viitor mai bun înseamnă colaborare continuă. Ne bucurăm că anul acesta Climathon se va desfășura în București și în alte 6 orașe din România într-un demers ce-și propune să aducă în prim plan cele mai inovatoare soluții de sustenabilitate pentru orașe mai verzi.”, a declarat Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România.

Climathon este mișcarea globală inițiată de EIT Climate-KIC, care împuternicește cetățenii să ia măsuri împotriva schimbărilor climatice și să dezvolte soluții la provocările de mediu din orașele lor Desfășurat sub forma unui hackathon, evenimentul va avea loc în 7 orașe din România și în peste 100 de orașe din întreaga lume și aduce împreună comunități locale, universități, inovatori, organizații diverse, antreprenori și autorități publice.

Ca un catalizator al schimbării, Climathon împuternicește indivizii și comunitățile să devină lideri climatici, prin crearea unui mediu de sprijin pentru dezvoltarea de idei inovatoare, experimentarea și implementarea soluțiilor climatice inovatoare. În cadrul evenimentelor Climathon, participanții sunt încurajați să gândească creativ, să provoace status quo-ul convențional și să dezvolte idei practice pentru a aborda provocările climatice.

Spherik Accelerator este o asociație fondată în 2013 cu scopul de a sprijini startupuri prin programe de accelerare și creștere în piață. În ultimii cinci ani, Spherik a construit programe de accelerare împreună cu alte organizații din Europa, inclusiv oferind finanțare către 30 de startupuri din domeniul greentech.

EIT Climate-KIC este o comunitate a cunoașterii și inovării (CCI), care lucrează pentru a accelera tranziția către o societate zero-carbon și rezilientă la schimbările climatice. În ultimii 10 ani, programul accelerator al EIT Climate-KIC a fost principalul furnizor de soluții de inovare climatică, cu peste 1.500 de soluții acceptate și aproape 1 miliard de euro de capital garantat.

Impact Hub Bucharest este spațiul dinamic în care profesioniști și antreprenori lucrează pentru dezvoltarea proiectelor și inițiativelor de business. Încă din 2012, Impact Hub Bucharest este primul spațiu de coworking din România, cu o comunitate de peste 3600 de membri în București, iar la nivel global organizația este prezentă în peste 100 de locații din peste 50 de țări. Misiunea Impact Hub Bucharest este de a susține ecosistemul antreprenorial oferind programe de accelerare a startupurilor și finanțare directă, precum și cea mai mare platformă online de educație antreprenorială – Startarium.

RebelDot Solutions este o companie românească de tehnologie din Cluj-Napoca, cu prezență internațională, ale cărei servicii susțin branduri globale în accelerarea procesului de digitalizare și inovare. La RebelDot, angajamentul nostru față de sustenabilitate este esențial în tot ceea ce facem. Credem că prin integrarea practicilor sustenabile în operațiunile noastre zilnice, putem contribui la un viitor mai sigur pentru noi toti si pentru generatiile viitoare. În acest an, suntem încântați să găzduim Climathon la biroul nostru. Acest eveniment se aliniază cu convingerea noastră că parteneriatele și eforturile colaborative sunt esențiale pentru a produce schimbări de impact.

roiectul „Empowering voices” dedicat comunității refugiaților ucraineni din Rădăuți a ajuns la final

În perioada decembrie 2023 – aprilie 2024 Asociația Rădăuțiul Civic a implementat proiectul „Empowering voices” – un proiect pentru sprijinul comunității locale a cetățenilor ucraineni din nordul României, regiunea Suceava. Scopul proiectului a fost de a continua eforturile de integrare a cetățenilor ucraineni prin:

  • furnizarea de informații, consiliere și asistență legală;
  • oferirea de cursuri de limbă română și engleză;
  • desfășurarea de activități interculturale pentru tineri și adulți
  • înființarea unei Asociații a cetățenilor ucraineni pentru consolidarea capacității comunității de a-și gestiona singuri nevoile.

Proiectul s-a încheiat cu lansarea Asociației Ucraineni Activi, al cărei președinte este Marina (Iliuc) Lunguleac, profesor de limba română și coordonator al proiectului „Empowering voices”.

Pentru a sprijini integrarea și incluziunea, au fost organizate săptămânal cursuri de limba română și limba engleză, care le-au permis celor aproape 70 de participanți să își îmbunătățească cunoștințele lingvistice și, implicit, să se integreze și adapteze mai ușor în România.

Pe parcursul celor trei luni ale proiectului peste 35 de cetățeni ucrainieni din Rădăuți și împrejurimi au primit informații, consiliere și asistență juridică în situații precum probleme de sănătate, care au necesitat uneori spitalizare, legalizarea diplomelor de studii care să le dea dreptul să lucreze în România sau depunerea dosarelor de obținere a cetățeniei române. Bariera lingvistică și necunoașterea procedurilor îi împiedica pe aceștia să obțină ceea ce aveau dreptul sau aveau nevoie.

În cadrul proiectului au fost organizate și activități interculturale pentru a celebra diversitatea și a promova înțelegerea reciprocă între diferitele comunități din orașul Rădăuți. Astfel a fost încurajat dialogul și au fost construite punți între culturi, pentru a crea un mediu de conviețuire armonioasă și prietenoasă pentru toți locuitorii.

În luna martie 2024 comunitatea de refugiați ucraineni a avut o întâlnire cu un avocat ucrainean, care a furnizat informații valoroase pe teme precum verificarea persoanei, dreptul la asistență juridică gratuită în Ucraina, colectarea despăgubirilor ca urmare a distrugerilor cauzate de conflict și multe altele. A fost o ocazie excelentă pentru participanți să își clarifice întrebările și să primească sfaturi direct de la un expert în domeniu.

Ultima activitate din cadrul proiectului a constat în lansarea asociației Ucraineni Activi, o organizație dedicată sprijinirii și promovării intereselor ucrainenilor refugiați în România în zona Rădăuțiului. Această inițiativă este un pas important în direcția consolidării comunității ucrainene și în crearea unui cadru de susținere reciprocă și integrare în țara gazdă.
Asociația Ucraineni Activi își propune să ofere sprijin și asistență membrilor săi în procesul de integrare socială, culturală și economică în România. Prin intermediul programelor și serviciilor sale, asociația urmărește să faciliteze accesul la resursele educaționale, de locuire și de ocupare a forței de muncă, astfel încât membrii săi să se poată integra cât mai rapid și eficient în comunitatea gazdă. În plus, asociația va servi ca platformă pentru promovarea culturii și tradițiilor ucrainene în România, organizând evenimente culturale, ateliere și alte activități destinate să consolideze identitatea culturală și să întărească legăturile dintre membrii comunității.

„Scopul principal al Asociației Ucraineni Activi este de a crea un mediu susținător și incluziv pentru membrii noștri și de a promova o integrare armonioasă în societatea românească. Ne dorim să fim o voce puternică pentru nevoile și interesele ucrainenilor refugiați și să contribuim la construirea unei comunități mai unite și mai puternice” a declarat Marina (Iliuc) Lunguleac, președintele Asociației Ucrainenilor Activi. Site-ul Asociației este https://97j6a.weblium.site/ iar asociația poate fi contactată la adresa activiucraineni@gmail.com.

O parte dintre poveștile ucrainenilor participanți la proiect au fost strânse în paginile unei broșuri online, „Poveștile refugiaților ucraineni care și-au găsit o a două casă în România” disponibilă pe site-ul asociației Rădăuțiul Civic.
Toate activitățile s-au desfășurat la Centrul Comunitar Rădăuți, str. Piața Unirii nr. 67 din Rădăuți, un spațiu amenajat de comunitate, iar toți cetățenii interesați au fost invitați să se alăture.

Proiectul a beneficiat de finanțare din partea Uniunii Europene în Ucraina și a Fondului German Marshall al Statelor Unite. Conținutul materialelor dezvoltate în cadrul proiectului a fost responsabilitatea exclusivă a Asociației Civică Rădăuți și nu a reflectat poziția GMF.

Bayer România redirecționează 26.000 de euro către Dăruiește Viață, pentru construcția campusului medical Marie Curie

Bayer România s-a alăturat Asociației Dăruiește Viață pentru continuarea inițiativei #NoiFacemUnSpital, prin redirecționarea a 26.000 de euro din vânzările produsului Bepanthen® Unguent.

Suma redirecționată sprijină construcția celei de-a doua clădiri și transformarea Spitalului Marie Curie într-un campus medical la standarde europene, pentru ca toți copiii îngrijiți acolo să beneficieze de aceleași standarde înalte de tratament.

„Ne bucurăm să anunțăm că prin campania noastră Bepanthen® am reușit să redirecționăm peste 26.000 de euro către Asociația Dăruiește Viață, în sprijinul construirii unei noi clădiri și pentru a transforma Spitalul Marie Curie într-un campus medical. Această realizare este în concordanță cu misiunea Bayer, „Sănătate pentru toți, nimeni fără hrană”, și înseamnă un pas către îmbunătățirea accesului la asistența medicală pediatrică în România. Suntem recunoscători pentru sprijinul neclintit al consumatorilor care au încredere în produsele noastre, precum și al clienților și partenerilor noștri, sprijin care a fost esențial în promovarea cauzei noastre și în a face posibil acest rezultat. Sperăm că acest efort de colaborare să servească drept inspirație, deoarece împreună putem avea un impact semnificativ asupra bunăstării generațiilor viitoare”, a spus Pascal Bühler, Country Commercial Lead al Diviziei Consumer Health a Bayer pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.

„#Noi am făcut un Spital, printr-o mobilizare extraordinară a societății civile și când spunem #Noi ne referim la cei peste 350.000 de oameni și cele peste 8.000 de companii care au avut încredere și au donat pentru Dăruiește Viață. Nu ne oprim aici, pentru că doar o parte dintre secțiile actualului Spital Marie Curie s-au mutat în noua clădire. Ne dorim ca toți copiii care ajung aici să aibă acces la aceleași condiții de tratament din secolul acesta. De aceea, inițiativa continuă cu Campusul Medical pe care vrem să-l construim la Marie Curie. Ne bucurăm să vedem că noi parteneri se alătură acestei inițiative și ne sprijină să ducem visul mai departe”, spune Carmen Uscatu, fondatoare Dăruiește Viață.

„Spitalul pe care l-am construit împreună este dovada că se poate și în România și că, atunci când avem un obiectiv comun puteam realiza lucruri extraordinare. Acest Spital este un loc al premierelor, nu numai la nivel de infrastructură și echipamente, ci și prin modul în care se oferă îngrijire copilului cu patologie gravă în România. Credem că acest proiect și continuarea lui, campusul medical, este un început concret și palpabil pentru o reformă reală și mult-așteptată în sistemul medical din România. Îi îndemnăm pe susținătorii Dăruiește Viață să ne rămână alături pentru a construi împreună pe mai departe”, spune Oana Gheorghiu, fondatoare Dăruiește Viață.

Asociația Zi de Bine și NEPI Rockcastle amenajează Parcul Dorului cu arbori plantați în memoria oamenilor dragi

Asociația Zi de Bine și NEPI Rockcastle au inaugurat Parcul Dorului, în memoria persoanelor dragi, trecute în neființă. Parcul este amplasat pe esplanada din spatele centrului comercial Shopping City Târgu Mureș, unde s-au plantat 75 de arbori și plante ornamentale.

La inaugurare, au participat zeci de mureșeni, alături de inițiatoarele proiectului și fondatoarele Asociației Zi de Bine, Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, precum și de reprezentanți ai NEPI Rockcastle și Shopping City Târgu Mureș. În cadrul evenimentului, care a avut loc pe 11 mai, mureșenii care au adoptat un copac au prins de acesta o plăcuța memorială cu un cod QR, care aduce la viață povestea unui om drag. Poveștile de viață și dor pot fi citite pe site-ul proiectului „Plantați în amintire”.

Printre cei 75 de arbori plantați în Parcul Dorului din Târgu Mureș, se remarcă frasinul de câmp, un Gingko Biloba, supranumit și arborele vieții, precum și conifere verzi și argintii, magnolii și lavandă. Terenul pe care a fost amenajat parcul este pus la dispoziție de NEPI Rockcastle și va fi administrat de Shopping City Târgu Mureș.

„Peste tot pe unde mergem, parcurile Dorului sunt întâmpinate cu multă delicatețe și recunoștință. Să-i vedem pe oameni îmbrățișându-și copacii sau așezându-se pur și simplu pe o bancă cu ochii la copacii-viață a fost foarte emoționant și ne-a făcut să înțelegem încă o dată necesitatea unui astfel de proiect, care este, în primul rând, despre viață și celebrarea ei“, au declarat Melania Medeleanu și Luciana Zaharia, fondatoarele Asociației Zi de BINE.

„Apreciem și susținem proiectul Parcurilor Dorului, al Asociației Zi de Bine, pentru că reprezintă în primul rând un omagiu adus vieții și un loc de reculegere și aducere aminte pentru toți cei care au pierdut un om drag. Dorința noastră de a avea un Parc al Dorului și în Târgu Mureș este firească, în contextul angajamentului NEPI Rockcastle de a se implica activ în viața comunității prin diferite inițiative, în toate orașele în care deținem centre comerciale. Credem că acest colț de natură înfrumusețează zona și oferă un spațiu dedicat iubirii pentru cei dragi, care nu mai sunt printre noi. De asemenea, este și un prilej de a sărbători viața acestora, prin poveștile spuse de fiecare arbore”, au adăugat reprezentanții NEPI Rockcastle.

Parcul Dorului din Târgu Mureș este al șaselea proiect de acest tip inaugurat de Asociația Zi de Bine, după București, Lugoj, Oradea, Brașov și Constanța. Până acum, au fost adunate peste 500 de povești în toate aceste parcuri.

Pentru susținerea inițiativelor Asociației Zi de Bine, companiile și persoanele fizice pot accesa secțiunea donează, din cadrul site-ului organizației.

Sari la conținut